Min Renovasjon – app for privatkunder

Synes du det er stressende å huske på å sette ut dunken? Og samtidig huske hvilken dunk som skal settes fram? Da kan vi anbefale vår gratis app, Min Renovasjon (utviklet av Norkart AS).

Appen er alltid oppdatert – også i forbindelse med helligdager. 

Enkel i bruk

Appen finnes til smarttelefoner og kan enkelt lastes ned til iPhone via App Store eller android via Play Store. Når du har lastet ned søker du opp din kommune, din adresse/gårds- og bruksnummer. Deretter kan du velge å aktivere varsling, samt tidspunkt og om du ønsker varsling dagen før eller samme dag som du har tømming. (Vi minner om at dunkene skal være satt fram for tømming innen klokken 07.00 på tømmedag). 

Hvorfor skal man ha app på teleonen?

Det er flere fordeler ved å ha appen vår på telefonen din.

  • Har du aktivert varsel, får du varsel på appen din på satt tidspunkt. Også om det er endringer på tømmedager i forbindelse med høytider og helligdager
  • Har ikke boksen din blitt tømt, kan du bruke appen til å sende oss en melding om dette. Vi svarer vanligvis i løpet av samme dag/første virkedag på hva som har skjedd.
  • Lurer du på hvor nærmeste returpunkt er, er disse lagt inn i appen.
  • Skal du besøke en av våre miljøstasjoner, er også åpningstidene på miljøstasjoenene i appen.

Slik legger du inn varsling på appen din

  • Søk opp din kommune
  • Skriv inn din adresse/gårds- og bruksnummer
  • Legg til adressen til Mine steder
  • Trykk på Tømmekalender
  • Velg tidspunkt og dag du ønsker varsel
  • Pass på at varsling er aktivert

Appen gir ikke lengre varsling/
Slik unngår du at telefonen legger appen i dvalemodus

For å hindre at batteriet blir fritt for strøm, legger telefonen automatisk appene i dvale. Det betyr at du kanskje ikke får varslinger fra appen. Heldigvis kan du overstyre dette manuelt. Under finner du oppskrift på hvordan du kan overstyre automatisk dvale på appen.
Det kan være noe forskjell fra modell til modell, men leter man litt skal man kunne finne innstillingene.

På Samsung-telefoner: Innstillinger – Enhetvedlikehold – Batteri – Aldri i dvalemodus – Klikk på +-tegnet og legg til Min Renovasjon. 

På Huawei-telefoner: Innstillinger – Batteri – App-innstillinger – finn Min Renovasjon – Deaktiver (la Autostart, Sekundær oppstart og Kjør i bakgrunnen være aktivert)

På iPhone-telefoner: Apple legger ikke apper automatisk i dvale. Dette er noe man kan gjøre innstillinger på når man laster ned appen. Får du ikke varsle, kan du sjekke om du ved et uhell har lagt appen manuelt i dvale.
Innstillinger – Varslinger – finn Min Renovasjon – Aktiver Varsling – velg hvilken type varsling du ønsker.

Adressen min vises ikke på tømmekalenderen

Har du hatt adressen din i appen, men så er den plutselig borte? 
Særlig når vi har større oppdateringer, kan det være at enkelte opplever at adressen forsvinner. Prøv da følgende:

  1. Sjekk at appen din er oppdatert. Om den ikke er det, oppdater den og sjekk om adressen din vises. Det kan være du må legge inn både kommune og adressen din på nytt. 
  2. Slett appen og legg den inn på nytt. Legg inn kommune og adresse. Husk å sørge for at telefonen ikke legger appen i dvale
  3. Du har prøvd både punkt 1 og 2 , men det nytter ikke. Ta kontakt med oss på HRS, så skal vi se om vi kan finne ut av det. 

Du har ikke hatt adressen din i appen før, men finner heller ikke adressen: 

  1. Appen gjelder kun for de som betaler for renovasjon. Husstander uten renovasjonsgebyr, dukker ikke opp i appen. 
  2. Pass på at du har valgt riktig kommune og skrevet gatenavn/ Gårds- og bruksnummer riktig, og klikk på «søk»-knappen på tastaturet på mobilen for å få opp alternativer
  3. Ta kontakt med HRS, så kan vi sjekke opp mot systemet hvorfor adressen din ikke ligger inne. 

Stemmer ikke appen med tømmedagene dine? 

  1. Dobbeltsjekk at adressen er riktig og at det ikke er kommet endringer på tømmedagen i ditt område. Se gjerne om naboene har satt ut sine dunker og om dette stemmer/ ikke stemmer med tømmedagene dine. 
  2. Ta kontakt med HRS, så sjekker vi opp adressen din med systemet og om det har oppstått noe tull på adressen din. 
Sist oppdatert: 22. februar 2022