Trenger du Hentehjelp?

Har du en gammel sofa eller en lampe du ønsker å bli kvitt, men har ingen muligheter til å levere dette på kundetorget til HRS? Da kan Hentehjelp være noe for deg.

Hvem kan benytte seg av Hentehjelp?

Hentehjelp er i første omgang et prøveprosjekt for innbyggere i Narvik kommune som betaler renovasjonsavgift, og som derfor har fått et HRS-kort. Ordningen omfavner ikke fritidsrenovasjon. Dette er en bestillingstjeneste spesielt for eldre og de som har vanskeligheter med å få levert avfallet til Djupvik selv, for eksempel at man ikke har bil og henger, at man har større enheter man trenger hjelp til for å få fraktet bort, eller annet.

Kunder bestiller selv via skjema under og vi avklarer hvilken dag vi kan hente avfallet.
Merk – du må være til stede på hentedag for registrering og betaling.

Vi tar smittevern på alvor.
Er du syk eller er i karantene, avvent med å ringe oss. Husk også å avbestille om du skulle bli syk/havner i karantene i tiden fra du bestiller til planlagt hentedag.

Hva kan du sende med Hentehjelp?

  • Grovavfall som møbler/inventar mm.
  • Bølgepapp/isopor
  • Elektronikk/ hvitevarer
  • Maling /spraybokser (og annet farlig avfall)
  • Sykler/ sportsutstyr
  • Klær/ tekstiler
  • Jern /metall (som kasseroller, stekepanner og liknende)
  • Batterier

Viktig:
– Vi kan ikke hente bygg- og rivningsmaterialer som trevirke, fliser ol.
– Vi kan ikke hente kratt, busker og hageavfall
– Avfallet skal være sortert før vi kommer
– Dersom man bruker sekker for å kaste avfall i, skal man bruke gjennomsiktige avfallssekker ikke sorte eller andre farger.
– Avfallet må være klargjort for transport:

  • Små enheter må være pakket
  • EE-avfall må være klar til henting. Tape gjerne ledningen opp på enheten.
    Obs: Frysere, kjøleskap og liknende må være tømt for innhold og rengjort.
  • Demonter større enheter i den grad det er mulig.

Hva koster det?

Selve avfallet går over HRS-kortet. Det betyr at du har inntil seks kubikk som er inkludert i det årlige renovasjonsgebryret. De inkluderte kubikkene kan ikke overføres dersom du ikke benytter deg av disse. Har du brukt opp den inkluderte kvoten, koster det 382,- pr.kubikk.

For å hente avfallet, tar vi en oppmøtepris basert på mengde og størrelse på avfallet. Størrelse og mengde avgjør om vi sender en eller to personer for å hente avfallet. Dette er en fastpris som dekker våre utgifter ved transport og arbeidskraft:

Oppmøte 1 person: 350,-
Oppmøte 2 personer: 500,-

Betaling for oppmøte (og eventuell betale for ekstra kvote på HRS-kort) kan gjøres via kort (vi har bankterminal) eller Vipps: HRS Husholdning Narvik/Vippsnr: 557822

For spørsmål om Hentehjelp, ta gjerne kontakt med oss på telefon 769 22 000.


Sist oppdatert: 15. mars 2021