
OBS! DIGITAL OPPUSSING PÅGÅR
Publisert 25. august 2022
HRS Miljø tar et stort sprang inn i den digitale verden og bytter fagsystem 1. september. Dette vil på sikt gi bedriftskundene våre en enklere og bedre hverdag. Men i overgangen fra gammelt til nytt vet vi at det potensielt kan oppstå noen utfordringer.
Ber pent om litt ekstra tålmodighet
– All erfaring med slike bytter av kundebehandlingssystem tilsier at det vil dukke opp en del barnesykdommer. Derfor ber vi pent om at bedriftskundene viser oss litt ekstra tålmodighet i tiden fremover, sier daglig leder i HRS Miljø, André Christensen.
I denne omgangen er det bedriftskundene som vil få utfordringene. Senere er det husholdningskundene som vil gå gjennom det samme.
Vi står klare til å bistå i overgangsfasen
– For å minimere avvikene står våre dyktige ansatte klare til å bistå alle uforutsette utfordringer. Vi vet at barnesykdommene vil gå fort over, sier Christensen og summerer opp noen mulige utfordringer:
- Kundene får ikke tømt avfallet som normalt
- Kundene får ikke levert container som avtalt
- Det ligger feil priser på fakturaen
– Opplever dere noe av dette, er det enkleste å sende en e-post til kundeservice@hrs.no. Husk å legge med kundenummer og en beskrivelse av problemet. Da vil vi forsøke å løse utfordringen så fort det er mulig, sier Christensen.
En annen utfordring som kan skape trøbbel for kundene er kø-ståing. Både i telefonen, men kanskje spesielt når de skal besøke oss på miljøstasjonen. Dette fordi vi må registrere alle kjøretøy som skal levere avfall over vekta på nytt. Fra 1.september må det derfor påregnes litt ekstra ventetid når dere besøker oss.
Ny og bedre hverdag
– Det positive med dette er at det nye systemet vil gi kundene våre en ny og bedre hverdag. Når systemet er oppe og går vil vi etter hvert lansere nye kundeportaler, som gir kundene fullstendig oversikt over kundeforholdet sitt. Der kan kunden enkelt bestille tjenester selv, og vi blir mer tilgjengelige for kunden, forteller Christensen.
Han forteller at de ansatte har jobbet hardt over lang tid med å skifte fagsystem.
– Vårt mål er å skape en grønnere og bedre hverdag for innbyggerne i vår region. Det er årsaken til at vi velger å gjøre dette grepet nå. Vi har skaffet oss det beste systemet for bransjen, og det kommer til å bidra til at vi kan levere enda bedre tjenester, sier Silvia Hellesvik – som er prosjektleder for omleggingen til det nye systemet.